måndag 11 januari 2010

i snart en månad

så, då börjar vi ju närma oss mitten av januari och jag är fortfarande sjuk.

Feberfrossan ligger som ett ovälkommet täcke över huvudet och kväver mig långsamt, långsamt. Ok, sjukt dålig metafor, men alla som haft feber länge vet hur jag mår just nu.

Himla kul start på 2010 liksom. Peppen!

Men allt har inte vart bu, har haft några bra dagar sedan jag blev sjuk.

26 dec, då det blev öl, rosé, öl, kramar och världens längsta promenix hem.
31 dec, ja nyår som blev himla bra. Tills dess att ambulansen kom.
1 jan, då jag släpade mig till bion, vi fixade lite pizza och cola och film i medlemsrummet där jag delade soffa med sas, låg under en filt och bara njöt.
2 jan, då jag och lillebror gick till fängelset och såg lite bra band.

Sedan har det bara vart bu.

Jag tittar på alldeles för mycket film, sover så mycket att ryggen kommer gå av, tvingar i mig lite vatten och lite havremjölk, hostar snart sönder revbenen, får räkningar hem där det framgår att min kassa bank (ja, särskrivning med mening) inte dragit något autogiro och därmed får en massa påminnelseavgifter som jag inte har råd med, har fortfarande inte bokat hotellrum till Londres och såklart har jag hittat en knöl vid hårfästet i nacken *hypokondriker*

Så, ja - vill någon byta med mig, bring it!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar