torsdag 7 januari 2010

2009

Fick ett ryck i början av januari och bokade in mig på en resa till Londres där jag tänkte lyssna på lite musik och bara vara. Spelningen blev inställd och jag som förfrös mina fötter i mina sletna chucks köpte kaffe och årets första cigg och firade in min födelsedag sitandes på ett litet hotellrum där jag tjyvrökte ut genom fönstret. Men fick det fint tillslut för väl tilbaka i Göteoborg drog girlsen ut mig på lite baluns.



I februari pölsade jag genom snöstormen i Köpenhamn för att ta mig till Loppen där det vankades The Bronx. Bästa spelningen. Jag har fortfarande blåmärken. Fick även en grym kväll på Stinky när Polar Bear Club, Frank Turner och The Gaslight Anthem spelade.

Och så i mars drog jag återigen iväg till Londres för att kolla in Rolo Tomassi, Fucked Up och The Bronx. Det hela blev så fint och det var sjukt fint väder och sådär töntigt vårvarmt och påskliljorna blommade och jag kände för första gången att nu jevflar, nu börjar året på rikigt.



April flöt ihop i ett dimmigt moln av jobb, tidiga mornar, sena kvällar och fäääst på diverse ställen. Det hanns även med årets första utomhussvartis uppe vid Skansen Krona där vi hängde tills solen gick upp.

I maj drog jag återigen till Londres där jag möttes av årets första riktiga sommarvärme. Det vara bara att acceptera läget och lägga sig i närmsta park och läsa tidningar och smutta på en Snapple Ice Tea. Lite bra musik hanns med där också och jag blev upphånglad av en fruktansvärt söt rödhårig kille med fasligt mycket tatueringar och större glasögon än mina egna.



Och juni hade jag semester, samtidigt som det fina vädret invaderade staden. Så jag hängde på Röda Sten, drack vin/öl/rosé whatever hela dagarna och nätterna dansades bort under stjärnorna. Det var så fasligt fint alltihop. Jobbade även häcka av mig på Ullevi när AC/DC intog staden. Midsommar är väl i juni right? Eller juli? Jaja, hur som så spenderades den nere på en begravningsbyrå i skåneland där vi blåste såpbubblor mellan regnskurarna. Fick även reda på att mina föräldrar skulle skilja sig.

Juli då? Bråkade med bästa vännen, bröt all kontakt och drog till småländska skogen utan henne men med fina Hann som sällskap där vi fnittrade åt alla fina tonåringar som var alldeles för fulla. Jag blev ju även kalassjuk de 3 sista dagarna och höll stackars Hann vaken med min hosta från helvetet. Annars så tillbringade jag dagarna på jobbet och kvällarna ute bland träden med en burk öl i handen dansandes med nya och gamla vänner.

Augusti visade sig bli årets mest intensiva månad när det gällde hyss. Smällde av med både U2 och Madonnan på Ullevi. Och det var jättetrevligt förutom årets djupaste svacka som inträffade efter sista U2spelningen. Gjorde misstaget att promenera hem ensam med Sigur Rós i ipoden och inga av mina vänner var hemma och jag fick flash backs från mitt ex och allt blev så jobbigt att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Tillbringade tre dagar i fosterställning liggandes under täcket. Men så tog jag mig i kragen, kom ur svackan och festade bort nätterna hemma hos Erik i kollektivet.
Drog med mig finalina till Londres på en snabbvisit.
Det blev även WoW med bäzstisarna, och jag fick äntliugen se fina MVB och årets bästa efterfestis i kollektivet som jag inte hade nååågon aning om hur jag kom hem ifrån.



Sedan rymde jag från jobbet och mötte upp bäzstis med pojk i Köpenhamn i dagarna 2 då vi drack öl i Christiania, hängde vid vattnet, tittade i vintageaffärer, och jag rotade i skivbackar. Blev även av med min plånbok, så istället för att dra på svartis fick jag snällt sitta och spärra alla mina kort och även min lilla rosa plastlapp.

September firade vi med jobbet och vi satt och drack vin ute tills det blev för kallt och vi drog oss in värmen på dåliga gatan. Jag blev ju lite sjuk igen och tillbringade några dagar liggandes under täcket.
Men så drog jag till Londres och fann mig en sån fasligt söt pojke i mörkret på en spelning. Och han följde mig hem till hotellet och pussade mig god natt på trappsteget till rummet. Och jag vaknade morgonen efter av ett sms där frågan om frukost kanske skulle hinnas med innan planet gick hem till svea rike. Så frukost blev det, och promenad genom hela Notting Hill där vi bara pratade och kanske pussades lite grann också. Och sedan fick jag sällskap till stationen där vi sa hej då på sånt där klassiskt filmvis och det gjorde lite ont i hjärtat. För pojken var fin som snus, men såklart kan ju inget vara perfekt, för det visade ju sig att pojken visst skulle flytta till el jay i januari och vara borta i 5 år. Så det var lite trist att komma hem, men vi startade upp Pärlor För Svin i kollektivet och drack thé nätterna igenom.

I oktober hade vi klädbytarfest i kollektivet som blev en hejdundrande tillställning, med massa kläder, öl, vin och musik. Jag och bäzstis åkte till skotteland och hade det sjukt fint bland alla gamla slott och söta pojkar i svarta jeans och rödhåriga tjejer med fräknar.



Jag och Malin startade vår torsdagstradition där vi alltid blir för fulla och hittar på hyss. Det blev även hell och vin fäst i kollektivet där vi firade helloween ända tills polisen kom och vi fick säga hej då till tysken som skulle flytta.

November var sjukt seg månad men visst lyckades vi vara fulla halva tiden och dricka thé utslagna i en soffa spelandes tvspel resten av tiden. Och icke att förglömma när jag bjöd med mig bäztis på Mew.

Och så blev det december med massa snö, sjukdomar och elände. Men ljusglimtar har det funnits massor av. Och jag kom iväg till Köpenhamn igen för en bra spelning och en som blev inställd. Ska väl inte vara mer än rätt att året som började med inställd spelning också ska avslutas med inställd spelning. Har kramat massa fint folk och sprungit runt i raggsockar mest hela ti'n. Och nyår som firades med födelsedagskalas x2 som tyvärr fick ett litet abrupt slut när ambulansen kom. Men alla överlevde och visst finns nog peppen inför 2010 också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar