måndag 14 september 2009

I Came As A Rat

Känner mig lite som en repig skiva, men herrejääävlar vad tiden går fort! Redan måndag. Kväll dessutom. Snart kommer man väl vakna upp och inse att man fyller 40 och livskrisen är ett faktum. Men innan dess ska 25 och 30 års krisen infinna sig. Väntar med spänning för att se hur jag kommer hantera allt. Den som lever får se. Vad har vi mer? Eh, den dagen den sorgen?

Meeeen, vad har hänt sen sist?

Jo, jag tjyvstartade helgen redan på torsdag och spelning på Henriksberg. Vi såg Masshysteri som vart töntigt bäst. Kanadakillarna i Demons Claws var bra. The Movements vart ingetdera. Sedan sket vi i Pierced Arrows för andra långs fördel där det vankades öl tills dom tände ljuset och det var dags att bege sig hemåt i sakta mak.

Jag var vaken i 37 timmar innan jag däckade i sängen i 2 timmar innan det var dags för lite personalvård med mat och öl. Och så blir jag raggad på av en spännig muskelkille i kortärmad Dressmanskjorta så fort vi kommer innnför dörrarna på Kingsan. Tack, men nej tack liksom.
Inser att jag inte är 20 längre för jag vart helt slut på lördagen. Avtackade mig förfest och dans på båt. Men så tog jag mig i kragen och gick till bion och AW:ake på Lasse där det var min tur att se råttan. Tror vi överger det stället från och med nu. Och såklart ser jag den sötaste tjejen ever. Pang bom så snodde hon hela mitt hjärta.

Och så efter några timmars sömn var det dags att dricka kaffe på random uteservering i solskenet. Och efter kaffe var det dags för nästa fika med fina flickorna A. Och såklart avslutades helgen på Kellys med flottig fet mat och cola som fräter sönder tänderna. Himla fint. Vi har ju som en liten tradition att ta upp ett bord tills precis innan quizen börjar och sedan fnissa lite åt balunsen som blir när man går. Nu i söndags blev det nästan slgsmål. Chill liksom!

Men nu tror ni väl inte att kvällen tog slut där! Nej absolut inte! Vi drog till majorna där vi spelade strategibrädspel, drack folkis, knaprade godis och thé tills det officiellt blev måndag. Och jag knatade kullen upp till mig för en sisådär 2 timmars sömn innan väckarklockan ringde och en ny arbetsvecka började....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar