måndag 21 september 2009

Mitt Andra Hem

Nej, nej, inte stället på andra lång, utan min andra hemstad.
London.
Jag är ju så töntigt kär i den staden alltså.
Där finns ju verkligen allt!! Små hak i dodgy Camden, musikaffärer som kränger obskyra vinyler, söta pojkar med stora glasögon, bussar med två våningar, snygga tjejer i tokhöga heels, marknader i Brixton och små lustiga hus med enkelglas och heltäckningsmatta. Whats not to love liksom?!?!!?!

Och det kan ju behövas efter veckan som varit. Tror den började med spontanöl efter slaget om Göteborg där Majorna förlorade mot Linné. Fail! Nästan så man skäms, tills dess att man kommer ihåg att Majorna är bäst ändå!

Fast nu inser jag ju att den började redan med en heldag med finaste kompisen. Vi satt på uteservering och njöt av eftermiddagssolen innan vi promenerade runt hela Slottis och sedan hamnade på vanliga stället och drack öl tills världen blev alldeles suddig. Vi pratade om vår stundande resa till skotteland nästa månad och såklart pojkar.

Och så blev det fredag jättefort då jag lekte popsnöre med en sisådär en miljard människor på gamla arbetsplatsen när Håkan Bråkan skulle frälsa oss alla. Tappade bort mina kompisar så det hela slutade med att jag klättrade upp på ett staket och stod där och balanserade bredvid en tjej som hade sämsta taktkänslan ever och som såklart skulle klappa med. Herreguuuuud!

Sedan gick det ju bara utför. Fast allt vart ju inte dåligt!
En sisådär tusen öl, fina vänner som jag fick krama och klämma på hur mycket jag ville. Och så lillebror.
Sedan fick jag höra den mest intressanta raggningsrepliken någonsin. Hur som, vi började prata och det verkade jättefint, tills dess att han presenterade sina vänner. Han presenterade dom som sitt band. "Det här är min trummis Åke, min basist Göran" och så vidare och så vidare.... Och där slår jag bakut! Pojkar som börjar snacka om sitt band och som är musiker och allt sånt där. Jag har lovat mig själv att inte träffa pojkar i band längre. Jag menar, kolla in tracklisten.... Är det några som är helt mentalt instabila och helt väck är det ju musiker.... Tack med nej tack.

Lördagen försvann i dimman den med. Jag krockade dessutom med snyggaste tjejen.

Veckans sista dag innebar road trip till Trollhättan där det kollades fotoutställning, promenad till älven, pallade äpplen (varför pallar man inte mer egentligen!!?!?!) och så "sommarregn". Ni vet, när det regnar på varm asfalt och det luktar sommar på nåt galet sätt. Och så kommer mitt "sommarregn" vara tills dess att jag flippar på betongen och flyttar ut till nåt torp med vita knutar i skogen. Förhoppningsvis med fint sällskap. Och inte en instabil pojke som plinkar på gitarr, piano eller what ever. Då kommer "sommregnet" lukta tallbarr typ. Om vi nu inte hamnar på en liten karg ö nånstans. Då kommer det lukta saltvatten nästan jämt.

Och som grädde på moset (isch vad äckligt det låter) så lagade vi mat i kollektivet och vi startade upp vår studiecirkel Pärlor För Svin. Så himla fint att äta mat, pilla med pärlplattor och sedan ge oss in i lite 8bits battle. Så himla häftig är jag.

Och måndagen blev jättefin den med. Det fikades och drack kaffe hos snyggmatthias som faktiskt avslöjade att han ska flytta till London snart. Och jag var så hjärligt välkommen, bara att höra av mig. Oj, oj, oj han vet nog inte alls vad han gett sig in på den söta lilla killen.

Och nu ska jag lämna helgångesten och bege mig till bästa staden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar