söndag 13 december 2009

slödag

Söndagkväll som inte tillbringades på Kellys. Galet, I know, men min fina vapendragare befinner sig i varmare klimat så det blev soffan istället. Och det är där jag har tillbringat hela dagen. Jag har varit grymt opruduktiv idag, kokat lite pasta, lyssnat på lite musik, pratat med fina vänner, läst lite Strage och druckit upp julmusten.

Helgen å andra sidan har varit mer intensiv.
Det hela började med överraskningsfest i en replokal nere vid hängmattan. Hittade massa trevligt folk, det bjöds på tokgod veganmat, fin musik och så var det ju nära hem sedan när jag snubblade upp för Såggatan.

Och lördagen som blev bananas. Så full har jag inte vart på år och dar (eller snarare i december månad). Men vi hamnade på Trukken iaf, och trevligt var det. Tills dess att jag insåg att någongång under kvällen hade mobilen och busskortet åkt ut jackfickan. Och klockan var jättesent (eller jättetidigt beroende på synsätt) men alla var så sjukt fina och dom vände uppochner på hela stället medans jag gav upp. Ringde t om min mamma mitt i natten och lämnade ett jättejobbigt mobilsvar om att jag inte hade min telefon så hon inte kunde nå mig mera. Och jag tänkte på jobbet, och ångesten var ju total.

Men bästa Malin hittade både mobilen och busskortet ute på parkeringen så slutet gott allting gott. Och hur jobbigt var det inte att ringa mor min idag och förklara det dära. Oh the joy.
Vi slog följe hem jag och Malin, skrattade oss igenom minnena från kvällen, och vi stekte potatiskroketter i hennes kök tills jag tog vagnen hem. Och prick klockan 7 la jag min mörbultade kropp i sängen och klockan 11 vaknade jag igen. Och har vart vaken sedan dess. Hur normalt det är efter den nivån som fyllan var på kan man ju fråga sig.

Och veckan som kommer är så fint fullplanerad av roligheter att jag inte riktigt vet om jag vågar tro att det är sant. Det planeras lite olagligheter på tisdag, lite goda gärningar i kyrka på onsdag, fina fina Cupcakes kommer äntligen hem till Sverige från Sheerwoodskogen på torsdag, och Erika och SAS kommer hem från solen och sedan blire Köpenhamn för hela slanten. Ja, och så lite jobb därimellan.

2 kommentarer:

  1. Åh, fin helg indeed!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, liiite tonårsfyllevarning där i lördags, men vafan.

    SvaraRadera