torsdag 10 december 2009

sjuk dag

eller sjukdag. Och att jag legat hemma idag och sovit till eftermiddagen har inget att göra med att vi hade lite julfirande på jobbet igår. Nej, men faktiskt inte. Drack 2 klunkar julöl och höll mig sedan endast till julemust thankyouverymuch.

När jag ändå är inne på julfirandet med jobbet så kan vi ju ta förra årets katastof. Inte handlade det om kollegor som blir kalsers och bedyrar sin kärlek till varann och börjar hångla i ett hörn. Tänk om det vore så väl.
Nej utan min mat.
Alla vegjisar/veganer där ute vet ju hur mycket man älskar julbord. Not.
(Och har man som jag jobbat julbord med alldeles för fulla kostymnissar som tycker det är alldeles åkej att klämma lite på rumpan när man tar bort deras tallriker, ja då är ju inte peppen total precis.)
Ehhh, julbord som ickedjurätare vareja.
Jag fick alldeles egen mat på den very fancy krogen.
Apelsin/morotssoppa.
Och jaaaa, ni har säkert hört den historien av en vän som har hört den av en vän som definitivt kände personen ifråga som fick detta serverat.
Men nu är det faktiskt så att det inte är en Urban Legend (herreguuud, ni har väl sett filmen va?!?!?!) utan nej, det är bara jag som spritt det till typ varenda jevel som jag känner.
Hur som, det smakade ungefär som den dära juicen som finns.
Fast varm.
Vi kan ju säga att det inte var en hit. Alls. Och jag trodde ju att this is it. Det är allt jag får. Så jag äter potatis. Bara. Och jag är ju inte som Sunes lillebror som ääälskar potatis. Vi kan ju säga att jag har en alldeles sund relation till potatis. Men bara potatis till kvällsmat, nej tack.
Men så uppenbarar sig en tallrik med stekt okryddad tofu, och en sörja som såg ut och smakade som tapetklister. Det var säkert det, för jag kunde inte avgöra ifall det var potatis, pasta, böner eller linser. Jopelidi va gott det var.

För att hålla saken lite kort kan vi kan ju säga att årets juletallrik var bättre.

Men halsen pajade iaf, så det blev till att stanna hemma idag, sova, vakna för att proppa i mig lite roliga febernedsättande tablettisar, koka lite thé, sova lite till, flippa lite på spotify, läsa en sida ur en bok, sova lite till, dricka lite thé - ja typ dom 7 timmar jag vart vaken idag.

Jag är ju inte jättebra på att vara sjuk (men desto bättre på att bli sjuk) så det blir jobbet imorgon. Yay.

2 kommentarer:

  1. Vad jag skrattade (och tyckte synd om dig) åt dig när du skickade det där sms:et förra året. Synd att det inte gick att ordna en doggybag bara.

    SvaraRadera
  2. Hade gladeligen låtit dig smaka på denna kulinariska upplevelse. Lovar.

    SvaraRadera