måndag 27 juli 2009

Bienvenue

Sitter inne i lägenheten och tittar ut över över ett dygnsurt Majorna.


Inom loppet av 5 dagar så har jag lyckats med bedriften att hamna mitt i Niagarafallen, inte bara en gång utan två gånger. Utan paraply, för Murphys lag inte bara hänger efter mig, utan verkar fan sitta fastklistrat på bakfickorna på jeansen....


Regnoväder som Niagarafallen i tell you! Den sorten som genererar vattenpölar i skorna, jeans som får peelas av (hur mor min kunde frivilligt bada i sina jeans under 70talet är en gåta för mig, hur faaaan får man av sig brallsen sedan?!) och så har man glasögon också. Helt plötsligt är hela ens värld helt prickig och trots korrigerande glas ser man likförbannat inte längre än skospetsarna.


Men hur som haver, inlåst i lägenheten var det ja. Eftersom regnet står som spön i backen finns ju ingen lust riktigt att hänga på valfri uteservering hostl'assassinohost och dricka en öl eller fem innan man går vidare hostkingsheadkellyswhateverhost. Kanske har det med helgens bravader lite också, och bristen på sömn, och eh, inlåst i lägenheten var det ja! Fokusera!


Ja, jo, ryktet på stan säger att alla alla coola kids har en sånhära blogg, och nu är jag ju lååångt ifrån ett av de häftiga kidsen (låt mig kalla mig själv för kid, även om det kanske var några år sedan jag räknades som ett) men jag tänkte att jag gör ett lagom halvhjärtat försök på det iaf.


Så, jag skramlar fram nåt på franska (att jag inte kommer ihåg mer efter nästan 5 års pluggande är en skam, men vad ska man göra?) och säger bienvenue. Och vet ni inte vad det betyder kan ni ju alltid googla.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar