måndag 27 juli 2009

Vardagsflykt

Jag älskar hösten. Luften är lite kall och sådär krispig som känns skönt i lungorna, man kan vira en kofta runt kroppen och det är helt okej att dra på sig en sjal (inte lika okej mitt i högsommarvärmen, jag har testat), kanske sparka lite på röda/gula löv som knastrar under skosulorna och man sitter med en filt runt bena på någon uteservering och sippar på en choklad.


Jo, men vänta nu. Jag bor i Göteborg. Just deja....


Vilket innebär att jag kommer tillbringa hösten med krum rygg för att försöka undvika regndropparna när det regnar både horisontellt, underifrån och jag vet inte allt. Skorna kommer bli blöta och torkar aldrig vilket innebär att man knallar runt i småblöta strumpor hela tiden.... (och inte fan knastrar löven under sulorna för löven är blööööta)


Nej, inte ofta hösten är som önskar. Men å andra sidan, när är livet som man vill egentligen?


Men vad gör man då för att överleva de där regninga dagarna då man bara känner för att sitta i soffan i raggsockar och kolla igenom hela Twin Peaksboxen på dvd igen?


Jo, man bokar resor både höger och vänster!


Som hösten ser ut än så länge kommer jag tilbringa lite tid i København, London x 2 och en liten tripp till Glasgow med tilhörande dagstripp till Edinburgh.


Peppen börjar redan nu!


Det kommer drickas öl, lyssnas på musik, flaneras på stan, rotas i skivbackar och bara njutas.


Mota bort höst-emot som bor inom mig till varje pris.
Att jag sedan kommer få leva på nudlar resten av året är ju en annan femma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar