torsdag 30 juli 2009

Mina sjuka historier

Jag var tydligen aldrig sjuk när jag var liten.

And boy har jag fått äta upp det nu när jag blivit lite äldre ( men jag är inte gammal, mind you)
Nu å andra sidan blir jag JÄMT sjuk.

Och för att göra det hela bättre brukar jag lyckas med konststycket att blir ordentligt sjuk. Inte bara lite sådär hostig eller småförkyld. Nej nej. När jag gör nåt gör jag det alltid till det extrema. Alltid vara värst.

Det är bronkit, infektioner både högt och lågt och nu senast förkylningsastma. Oh the glamour. Och sedan att det blommade ut mitt under Hultsfred (jajamensan jag åker på fjortisfestival!) Jag låg alltså i tält och försökte det mesta för att inte hosta upp lungorna.

Nu är det ju inget jag tycker om, detta med att bli sjuk.

Förutom när man går till fabror/tanta doktorn som ger en meducin som blir till morfin i kroppen och man blir alldeles luddig i kanterna.

Det är då man tackar och tar emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar