måndag 27 juli 2009

Work Wank

Nej, nej, nej - inte alls så.

Jag gillar mitt jobb. Mycket. Goa kollegor och allt sånt.
Men - ibland rinner bägaren över, ni vet den där sista droppen som bara gör att allt liksom tippar över. Blir lätt så när man jobbar med människor dagar in och dagar ut.

För vissa människor alltså.... Pappskallar....

Så, jag kör ett work wank:

Klagar på det som irriterar mig och sedan är bra så (men känner jag mig själv kommer jobbet hamna här allt som oftast, kanske för att jag ibland mer eller mindre bor där).

Skippa gärna om ni inte vill läsa mitt klagande.....



Då kör vi:

- Folk som står i kö, och sedan inte har en aning om vad ska beställa (och såklart är asotrevliga för dom är stressade och har bråttom)

- Folk som inte har plånboken redo när de kommer fram (är det en sån himla överraskning att vi vill ha lite cash för sakerna vi säljer?!)

- Folk som pratar i mobiltelefonen framme vid kassan, medans kön växer sig längre och längre och sedan suckar när man spänner ögonen i dom och frågar med lite högre tonläge vad det får lov att vara (gärna samma personer som ovan)

- Folk som står 10 cm från närmsta papperskorg men tycker den lilla motionen att lägga ner skräpet där det hör hemma är alldeles för jobbigt (säkerligen samma människor som tar bilen till fina, flärdiga gymmet)

- När folk undrar om vägen till diten och datten. Alltså, klart man kan hjälpa till. Men att få höra "vart ligger valfritt hotell/gata/restaurang" ungefär en 25 gånger varje dag. 5 dar i veckan. I hur länge man nu jobbat där. Då blir man lite lack.

- Åh, när folk lägger pengarna på bänken så man får sträcka sig metern för att komma åt dom och sedan förväntar sig att man ska ge tillbaka växel i handen. I. Dont. Think. So.

- Turisterna som förväntar sig att man ska kunna prata tyska/franska/spanska/japanska/swahili

- Folk som tycker att vi är dumma i huvudet när vi inte vet vilket tåg de ska ta för att komma till den och den byhålan någonstans i landet. Står det SJ/Västtrafik på tröjan? Eh, nej....

- När man måste ringa ungefär en miljards samtal till sega hantverkare som sedan kommer utan sina verktyg och man måste vänta till nästa dag (eller vecka) för att de ska fixa saker och ting (vaddå, behöver jag ha mina verktyg, trodde jag bara kunde titta på skiten så fixar det sig - jo men tjena liksom)

- När folk avsikligen går till andra sidan och vill beställa där (då dom tror dom kan glida förbi den eventuella kön för dom kommer från annat håll)



Jag kommer säkerligen komma på fler saker som stör mig, var så säker.
Men tills vidare tror jag att jag nöjer mig med detta.

Om nu någon orkat läsa så här långt vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar