torsdag 22 oktober 2009

Skottebloggen pt 2

Asså, Glasgow är ju kalas!

Gårdagen tillbringades i Edinburgh där jag och Erika spatserade gatorna och kullarna fram. Vi klättrade upp till slottet och sedan snurrade vi runt bland husen och det är verkligen sådär töntigt fint och gammalt och skotterutor överallt.

Men lite musik skulle ju hinnas med! Vi besökte Scottish Mental Health Arts & Film Festival där bland annat Attic Light, killarna från Idlewild och Frightened Rabbit spelade. Och jösses i min lilla låda vad både jag och Erika blev överraskade av FR, riktigt bra vart det!

Och lååånga promenaden hem där vi mötte en söt pojke i lavendellila hood som kan kanske ha haft den bredaste skottskan hittils och kanske den brantaste backen i skotteland.

Och så näst sista dagen i Glasgow dårå. Vi kollade in Uni som var, som allt annat här uppe, fruktat vackert och man blir ju faktiskt sugen på att plugga! Klart bättre än gbgs uni som bara är tönteri.

Och vi har haft fint väder och skrattat åt the rolling (a)r(sen) och den extra proteinbomben (en mal, mums.) som fanns i min veggiemat idag.

Så det bli med lite sorg i hjärtat som vi lämnar Glasgow imorrn, men nu ska jag läsa lite i mina tidningar som jag köpt på mig och vifta på tårna i sängen bredvid Erika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar