tisdag 20 oktober 2009

Skottebloggen

Sitter i mitt och Erikas lilla hotellrum i Glasgow och utnyttjar det gratis men grymt svajjiga wifi:et. Går ungefär lika snabbt som modemet gjorde, fast baklänges liksom.

Och att hitta till hotellet var liiiite spännande. Hoppade av på rätt busshållplats, men sen visade det sig att gatan var ju typ Glasgows längsta och vi hade ingen aning åt vilket håll vi skulle. Hamnade på en sidogata där Erika haffade en man och frågade efter vägen till FirHill stadium som ligger granne med vårt hotell. Svaret vi fick var att han gärna skulle köra oss med ett käckt "I'm not dodgy, I promise" yeah right liksom. Som om vi bara skulle hoppa in i bilen och ja, kanske bli lite rånade sådär. Himla kul start det hade blivit liksom.

Nu fick vi ju å andra sidan värsta grymma starten när vi hoppade på tåget från Prestwick och konduktören hoppade av tåget innan han hann ta betalt av oss. Score!

Men vi hittade till hotellet, för efter lite tjat fick vi en ganska vag beskrivning av dodgykillen och det visade sig visst vara ett studentboende typ. Men vi har det mysigt i vårt lilla rum och Erika är en utmärkt flicka att dela säng med. Varken sparkas eller snarkar. Fint fint sällskap helt enkelt!

Och första dagen plöjde vi ju shoppingen i stadens city. Det blev lite (läs många) skivor för min del, och kanske den där ugglebroschen som jag haft ågren över att jag inte köpte senast jag var i London. Nu fanns den kvar och den kommer pryda sin plats tror jag bestämt. För Erikas del blev det lite filmer och typ landets snyggaste mössa. Flott värre!

Och imorrn hägrar Eddie med lite musik och jag kommer typ kissa på mig av lycka av alla fina slott och hus och bara gå där med hakan vid knäna så Erika får skämmas lite. Men jag vet att hon tycker om mig trots mina pinsamheter, och det känns bra såhär i hjärtat när allt är lite uppochner. För backigt är det här i Glasgow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar