söndag 4 oktober 2009

Helg och välförtjänad huvudvärk

Tror minsann att hela helgens bravader kom ikapp mig så här lite på söndagskvällen (eller natten, whaaaaatever) för huvudvärken sitter där den ska.

Men det ska jag nästan ha efter ytterligare en kalasfin helg.
Började ju med lite AW med hela Ullevigänget och det dracks gratis öl och sedan kom skumpan in. Och efter det drog jag till bion där det blev ännu mera öl i medlemsrummet tills klockan blev alldeles sent och jag och sällskapet drog oss hemåt i höstrusket.

Lagom bakisaktivitet är ju att rensa garderoben för det skulle bli klädbytarfest i kollektivet.
Och fest blev det!
Grundade med rotfrukter i ugnen och var det dags att kolla in allt kul som alla hade med sig. Det provades kläder hej vilt, det dracks öl och röktes på altanen invirade i filtar. Och sedan kom fikonvinet fram och efter det var det dags att snubbla hem till majorna.

Och så blinkade man till och det är söndag med tillhörande dejt med Erika på Kellys. Pommes och cola är perfekt enligt kostcirkeln och det blev lite snack om vår stundade resa till skotteland och det hälsades på diverse fint folk som hade samma idé om bakismat. Och så en kille som kastar sig över Erikas axel och som lite sådär lagom fyllesnackar om min tatuering och ifall jag kan visa upp den för hans kompis....
Men vi fnissade lite (ganska mycket) åt hela pinsamheten.
Sedan var det ju dags för kvällens höjdpunkt när vi 5 minuter innnan quizen börjar lämnar vårt bord. Huggsexa värre!

Frukostmat inhandlades på Hemköp där vi slötittade bland dvderna som dom små filmnördarna vi är. Fick lagom fnitteranfall när vi då hittade detta hära:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar