söndag 25 oktober 2009

Tillbaka till verkligheten

Vilken helg det har varit, både hiss och diss om man ska härma vissa andra bloggare...

Fredag och hemkomst från skotteland som började med mat i kollektivet och avslutades med praktfyllan allan. Pojkarna lämnade tjejerna kvar på kvällen/natten/morgonkvisten och vi är ju inte dom som är dom så vi tog sig en öl till. Det var riktigt fint, men oh vad inte haj jag var i lördags. Tog ett tag innan jag blev männska där alltså.

Men högskoleprovet då? tänker kanske någon som faktiskt lägger min trivia på minnet. Jo, nu kanske det var så att jag i onsdags, i Eddie, bestämde mig för att totalt skita i provetfrånhelvetet. Jag menar, har ju gjort det innan, och det gick ju ganska bra då och eftersom det resultatet fortfarande är giltligt unnande jag mig som sagt mig månadens fylleslag.

Och lördagskvällen som bara blev en kavalkad i awkwardhet, taggar i hjärtat och insikten om att saker aldrig kan bli som de var.

Söndagen avslutades med finaLina som kom och hämtade upp mig i stans snyggaste bil och den där lilla söndagstraditionen. Fniss blev det åt idioterna som satt brevid och som kastade sig över en ledig stol. Och så fick jag lite sällskap till mataffären där det inhandlades de mest bisarra tingen.

Och så slutar mina lediga dagar och väckarklockan ringer miss i nassen och det är bara att zombiewalka till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar