onsdag 5 augusti 2009

It's alive

Sommarn alltså. Eller, tillfälligt iaf. Sola skiner, man ser den blå himmelen som man nästan började tro var en urban myth och det verkar som att alla, och då menar jag alla fastighetsvärdar bestämt sig för att klippa gräset idag.

Visst, jag fattar hela grejen, ingen hit att klippa regnblött gräs.
Men allvarligt?

Har egentligen inga problem med det dära gröna som växer på sina ställen. Ligger gärna i en park och kanske drar av ett strå eller två. Och jag kan till och med sträcka mig till att jag kan tycka att gräs luktar gott.

Men när hela majorna invaderas av gräsklippare och trimmers och jag vet inte vad, ja, då jävlar måste jag springa (eh, eller inte...) hem och knapra i mig allergitabletterna. För idag? Som att springa rakt in i en betongvägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar