söndag 23 augusti 2009

Veckoavslut

Söndagar verkar ju bli kvällen då jag funderar och summerar. Som sig bör kanske då det är veckans sista dag.

Dagen började med att jag släpade mig upp ur sängen och rullade på opumpade däck till Plantagegatan för frukost med mitt fina Københavns gäng och Erikas syster med pojkvännen. Det bidde lite snack om bebisar då Fanny och hennes italienare väntar en knodd. Blir liiite nojjig när jag tänker på att vi är lika gamla.
Men, va fan. När ska jag hinna med att bli preggers?
Hinner ju knappt öva på att skaffa små nevrotiska mini me.
Blir kanske en omprioritering där.
Med övandet då alltså.

So, vad gör man resten av sin söndag då? Diskar, lyssnar igenom lite skivor, dricker thé i pyjamasbyxor, läser lite och bara hasar runt. Bara vara. Något jag kämpar med.

Jag är inte alls beredd på veckan som kommer, men som sagt, lönen dimper ju ner på kontot (som jag inte har ett kort till...) så visst ska det kunnas firas ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar