onsdag 26 augusti 2009

Lill-lördag

Så då fick man på nåt sätt ihop 8 timmars sömn. Som för min del innebär helt fuckad rygg (blir liksom så när man har en bruten svanskota och ett diskbråck som spökar)
och att jag kommer vara vaken i en vecka typ.

Det var ju bara att ta sig till jobbet och sitta bakom det helt nykära paret på vagnen som hånglar loss så man nästan skäms. Det verkar vara ett återkommande tema i mitt liv att allt, och då menar jag allt folk helt plötsligt ska börja hångla loss när jag är i närheten. Jag börjar vänja mig.

Men jag tänker dränka mina sorger i öl och leka lite indie då det blir nostalgitrippen allan då jag och fina Erika ska till Svanen imorrn och kolla in fin musik. Tror minsann att jag till och med ska knöla ner kroppen i klänning. Det har inte hänt sedan Jesus gick i kortbyxor.

Det blir också uppvägning för att jag stressar runt som en tok här hemma på Lill-lördag och missar en himla massa fint bus och letar efter extranycklar och försöker fixa en stig i röran. För idag möttes jag av en lapp på ytterdörren där det visade sig att det ska springa hantverkare i min lägenhet hela dagen.
Ja, men jättekuuul!
Hatar när okända människor är inne hos mig och jag inte är där.
Men å andra sidan behöver jag ju inte gå upp tidigare och hafsa runt i pyjamas när dom är och fixar.
Kanske enda fördelen med att börja innan solen går upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar